ביטול פסילת רישיון משרד הרישוי

מהי פסילת רישיון משרד הרישוי?

משרד הרישוי פוסל מדי שנה לנהגים רבים את רישיון הנהיגה לתקופה של 3 או 9 חודשים. זוהי סנקציה הפוגעת מאוד באיכות החיים ולעיתים גם בפרנסה. במאמר זה נסביר כמה נקודות זה שלילה, כיצד ניתן לבטל את הפסילה ומדוע חשוב לפנות אל עורך דין תעבורה בסוגיה זו.

פסילת רישיון משרד הרישוי – מי הגורמים?

בישראל, ישנם שלושה גופים המוסמכים להורות על פסילת רישיונו של נהג: בית המשפט לתעבורה, בעת הרשעה בעבירות תעבורה שונות, קצין משטרה אשר מוסמך להורות על פסילה מנהלית במקרים מסוימים כגון נהיגה בשכרות ומשרד הרישוי. סמכותו של משרד הרישוי לעניין זה מתקיימת כאשר נהג צבר לחובתו מספר מסוים של נקודות. כמה נקודות זה שלילה? מי שצבר לחובתו 36 נקודות ומעלה, רישיון הנהיגה שלו ייפסל לתקופה של 3 חודשים. כמו כן, נהג שמגיע לצבירה של 72 נקודות, משרד הרישוי רשאי לפסול את רישיונו לתקופה של 9 חודשים.

חידוש הרישיון יבוצע רק לאחר שביצע הנהג אמצעי תיקון שנקבע ומדובר בדרך כלל בקורס נהיגה מונעת. בישראל, ישנם שלושה גופים המוסמכים להורות על פסילת רישיונו של נהג: בית המשפט לתעבורה, בעת הרשעה בעבירות תעבורה שונות, קצין משטרה אשר מוסמך להורות על פסילה מנהלית במקרים מסוימים כגון נהיגה בשכרות ומשרד הרישוי. סמכותו של משרד הרישוי לעניין זה מתקיימת כאשר נהג צבר לחובתו מספר מסוים של נקודות.

כמה נקודות זה שלילה? מי שצבר לחובתו 36 נקודות ומעלה, רישיון הנהיגה שלו ייפסל לתקופה של 3 חודשים. כמו כן, נהג שמגיע לצבירה של 72 נקודות, משרד הרישוי רשאי לפסול את רישיונו לתקופה של 9 חודשים. חידוש הרישיון יבוצע רק לאחר שביצע הנהג אמצעי תיקון שנקבע ומדובר בדרך כלל בקורס נהיגה מונעת.

כיצד ניתן לבטל את הפסילה?

כאשר נצברו לחובתו של נהג 36 נקודות או 72 נקודות, משרד הרישוי שולח לו הודעה על שלילת רישיון נהיגה. טיפול בפסילת הרישיון אפשרי בשתי דרכים: האחת במסגרת הליך שימוע מול פקיד הרישוי עד לקיצור משמעותי בפסילה- והשנייה, ביטול אחד הדו״חות או יותר. באשר להליך השימוע, יובהר כי ההליך אינו מתקיים באופן אוטומטי, אלא על הנהג לבקשו וזאת תוך 30 יום ממועד קבלת ההודעה על שלילת רישיון נהיגה.

במסגרת השימוע תינתן לנהג הזדמנות לטעון טענות מדוע יש לבטל את החלטת הפסילה. מטבע הדברים, כאשר הנהג מיוצג בשימוע על ידי עורך דין תעבורה, יש סיכוי גדול יותר למניעת הפסילה, שהרי לעורך הדין הכרות מעמיקה עם התנהלותו של משרד הרישוי ויכולת מקצועית להציג את הטיעונים הרלוונטיים בצורה הטובה ביותר.

פסילת רישיון על ידי גורמים אחרים

על מנת לתת תמונה שלמה של נושא שלילת רישיון נהיגה, חשוב להזכיר כי הסמכות להטיל סנקציה זו נתונה לא רק למשרד הרישוי, אלא גם לבתי המשפט ולקציני משטרה בכירים. בית המשפט לתעבורה רשאי להורות על את רישיון הנהיגה בעת הרשעה בעבירת תעבורה, כאשר תקופת הפסילה יכולה להיות קצרה או ארוכה, בהתאם לנסיבות המקרה ושיקול דעתו של בית המשפט. לעומת זאת, סמכותו של קצין משטרה להורות על שלילת רישיון נהיגה מוגדרת ומוגבלת יותר.

קצין משטרה יכול להורות על פסילת הרישיון לתקופה של עד 30 יום אם ביצע הנהג עבירת תעבורה מתוך רשימה סגורה של עבירות. פסילה של עד 60 יום אם התרחשה תאונת דרכים ופסילה בת 90 יום אם הנהג היה מעורב עם תאונת דרכים קטלנית. ייצוג של עורך דין תעבורה בכל אחת מן הסיטואציות הללו הוא הכרחי, על מנת לנסות ולמנוע שלילת רישיון נהיגה או להפחית את תקופת הפסילה באופן משמעותי.

פנייה אל עורך דין תעבורה

שלילת רישיון נהיגה היא סנקציה המוטלת על ידי משרד הרישוי כאשר נהג צבר לחובתו מספר מסוים של נקודות. כמה נקודות זה שלילה? כאמור מעלה, 36 נקודות משמעותן 3 חודשי פסילה ו72 נקודות, 9 חודשי פסילה. מדובר בתקופות פסילה משמעותיות ועל כן חשוב לדעת כי ניתן לפעול לביטול או קיצור של הפסילה. הדבר מתאפשר הן במסגרת הליך שימוע מול משרד הרישוי והן במסגרת הגשת ערעור לבית המשפט.

על כן, אם קיבלת דואר המורה על פסילת רישיון משרד הרישוי, כדאי לפנות באופן מיידי אל עורך דין תעבורה, אשר ייצג אתכם ויעשה כל שניתן כדי לבטל את הפסילה במסגרת האפיקים המשפטיים השונים. עורך הדין יעלה בכל מקרה ומקרה את הטיעונים הרלוונטיים כגון: נסיבות ביצוע העבירות שהובילו לצבירת הנקודות, שנות הוותק של הנהג, גילו וכיו"ב.

מעוניין להגיש ערר על פסילת רישיון משרד הרישוי? נקלעת לבעייה תעבורתית? חושש לפסילת רשיון נהיגה? השאר פרטים או התקשר עוד עכשיו לעורך דין תעבורה ניר שלום לקבלת ייעוץ משפטי אל תתמהמה!

טלפון: 077-9976882  

מייל: Nirshalomlaw@gmail.com 

פסילת רישיון משרד הרישוי
ניווטט מהיר בעמוד
טופס צור קשר
מאמרים קשורים
דילוג לתוכן